Postgraduální vzdělávací program zaměřený na fungování (nejen) českých médií. Cílem programu P.G.D.J. (Postgraduate Diploma in Journalism) je poskytnout studentům možnost setkat se a diskutovat s uznávanými profesionály z oboru a nechat se inspirovat jejich životními a profesními zkušenostmi, ať už se chtějí stát novináři, mediálními profesionály nebo jen chtějí pochopit jejich fungování.

Zahájení další studijní skupiny: jaro 2023.
Přihlášky přijímáme do 30. listopadu 2022.

GARANTSKÝ BOARD PROGRAMU:

Jiří Š. Cieslar, výkonný garant programu, šéfredaktor CEVROARENA.cz.

Libuše Šmuclerová, předsedkyně představenstva Czech News Center

Kamil Houska, ředitel sekce zpravodajství a publicistiky TV NOVA

Václav Mach, výkonný ředitel Unie vydavatelů

Tomáš Pojar, diplomat, bezpečnostní analytik a prorektor pro zahraniční vztahy vysoké školy CEVRO Institut

Tomáš Pluhařík, odborník na kyberbezpečnost a nový marketing, CEO HuMaInn / Behavee

Program sestává z více jak 30 přednášek a setkání s profesionály, tak z praktických ukázek, exkurzí a workshopů v českých médiích a mediálních společnostech (např. TV NOVA, SEZNAM, CZECH NEWS CENTRU, INSIDER PODCAST…).

Součástí studia a podmínkou absolvování jsou i praktické žurnalistické výstupy pod vedením předních českých odborníků. Jedním z tréninkových míst je názorový portál vysoké škole CEVRO Institut CEVROARENA.CZ.

PŘEDNÁŠEJÍCÍ A TÉMATA:

Libuše ŠmuclerováSoučasný mediální svět
Otakar FoltýnProblematika dezinformací
Mirek TopolánekNovinář X politik aneb Média z druhé strany
Daniel AnýžZahraniční zpravodajství
Kamil HouskaPolitické zpravodajství
Dominik StroukalTrendy v ekonomické žurnalistice
Pavel ŽáčekMédia a minulost
Jindřich ŠídloSociální sítě
Jakub SzántóVálečná žurnalistika
Vladimír MlynářNovinařina, byznys a politika – pohled ze všech stran
Tomáš PluhaříkNová média a online marketing
Kamila KlausováEditor a první stránka novin
Jindřich ŠídloPolitická satira
Petr ŠimůnekByznys
Libuše ŠmuclerováBudoucnost médií v ČR a ve světě
Jiří PeňásUmění cestopisu a eseje
Tomáš PluhaříkRobotická a instant komunikace v médiích a marketingu
Tereza ŠídlováPráce se zdroji a informacemi
Václav MachLegislativa v oblasti vydavatelského trhu
TBARozhlas vs Televize
Martin KraflTiskový mluvčí
TBATV vs Internetové zpravodajství
Václav MachInovace v mediálním odvětví
TBAJak funguje influencing
Vladimír RosolOn-line média a sociální sítě na rozcestí
TBAInvestigativní žurnalistika
Barbora OsvaldováNovinářská etika
Helena ChaloupkováMediální právo
Tomáš JirsaPR a Reklama v médiích
Radek LainBulvár
TBAJak vést dobrý rozhovor
TBAEditorská práce ve zpravodajství
Josef ŠlerkaJak se proměnila česká žurnalistika za posledních 20 let?
TBADatová žurnalistika

O studijním programu

  • Studium o délce dvou semestrů
  • Ukončení praktickou zkouškou
  • Každý semestr obsahuje 5 bloků po dvou dnech (pátek a sobota) – 12 hodin/blok, celkově 60 hodin/semestr. Jedna přednáška má délku 120 min.
  • Názorový portál CEVROARENA.cz
  • TV NOVA
  • TV Seznam
  • Czech News Center (Reflex, Blesk…)
  • Transatlantické centrum VSCI
  • Behavee
  • CMI News (Info.cz – Insider Podcast)
  • a další
  • Cena studia je 79 tisíc Kč (+ 21 % DPH) za celý dvousemestrální program P.G.D.J. – Média a současné mediální prostředí.
  • Cena pro absolventy vysoké školy CEVRO Institut činí 65.000 Kč (+ 21 % DPH).
  • V případě studia více zájemců nebo zájmu ze strany instituce, která vyšle více studentů, je možné dojednat množstevní slevu. Také lze domluvit individuální splátkový kalendář školného.
  • Certifikát o absolvování programu P.G.D.J. je vydán vysokou školou CEVRO Institut a předán při slavnostní promoci absolventů.
  • Při vytváření obsahu studia bylo využito zkušeností zahraničních institucí, kde má postgraduální vzdělání P.G.D.J. tradici.
  • Certifikát je vydáván přímo vysokou školou CEVRO Institut jako českou vzdělávací institucí.